Bóle barku

Bóle w okolicy stawu barkowego mogą być spowodowane podrażnieniem lub uszkodzeniem różnych tkanek np. stawów, mięśni, krążków międzykręgowych lub nerwów.

Aby dokładnie zlokalizować tą uszkodzoną lub podrażnioną tkankę należy wykonać specyficzne dla niej testy, aby tą tkankę potem wyleczyć to również należy używać specyficznych dla niej technik, ponieważ inaczej leczy się struktury nerwowe, inaczej mięśnie, inaczej torebkę stawową czy więzadła.

NAGŁY – najczęstszą przyczyną jest uraz sportowy, upadek, mocne szarpniecie z pociągnięcia.

Pierwszym korokiem który osoba z bólem powinna wykonać to konsultacja lekarska na ostrym dyżurze ponieważ urazowi mogły ulec struktury kostne lub mieśniowo-wiezadłowe.

Jeżeli wynik badania lekarskiego i obrazowego nie potwierdzi poważnego urazu(czyli konieczności unieruchomienia kończyny) trzeba zgłosić się do naszego Centrum na konsultacje fizjoterapeutyczną lub lekarską w celu zaproponowania leczenia.

NASILAJĄCY SIĘ STOPNIOWO – najprawdopodobniej podłożem zmian są zmiany zwyrodnieniowe lub przeciążeniowe które nie leczone prowadzą do stopniowego pogłębiania się objawów bólowych.

Konieczna konsultacja fizjoterapeutyczno/lekarska w celu zdiagnozowania która ze struktur odpowiada za obecny objaw bólowy.

PRZEWLEKŁY – najczęściej przyczyną takich dolegliwości są pogłębiający się proces zwyrodnieniowy oraz przebyty stan zapalny, który nie leczony prowadzi do ograniczenia zakresu ruchu w stawie.

Ból podczas zgięcia, czyli unoszenia kończyny przodem – najczęstszą przyczyną może być:

- stan zapalny w wyniku przeciążenia struktur odpowiadających za zgięcie ramienia najczęściej urazowi ulegają mięśnie ramienny, dwugłowy ramienia głowa długa oraz struktury więzadłowe, które zbyt mocno napięte mogą dawać dolegliwości bólowe.

Ból podczas odwodzenia ramienia i rotacji zewnętrznej, czyli ruch unoszenia kończyny bokiem w górę – najczęściej spowodowane jest przeciążeniem mięśnia nadgrzebieniowego oraz głowy długiej mięśnia dwugłowego, prowadzi to do stopniowego ograniczenia ruchomości ST ramiennego.

Zaleca się fizykoterapie: np. fonoforezę z lekiem, krioterapię (w stanie ostrym), laseroterapie punktową, następnie po konsultacji wprowadza się Terapię Manualną i ćwiczenia skoncentrowane na dany problem ruchowy

Ból podczas rotacji wewnętrznej i przywiedzenia, czyli sięgania ręką za siebie(np. zapiecie stanika) – najczęściej jest to spowodowane przykurczem torebki stawowej lub reakcją na rozciąganie mięśni które uległy naderwaniu.

Stosuje się w takich przypadkach: celowaną fizykoterapie oraz rozciąganie torebki stawowej oraz terapię tkanek miękkich takich jak mięśnie i więzadła

PAMIĘTAJ – ból stawu ramiennego lub jego okolic może być bólem przeniesionym z odcinka szyjnego kręgosłupa, więc ważna jest konsultacja fizjoterapeutyczna lub lekarska, wtedy należy zbadać dokładnie odcinek szyjny kręgosłupa.

Wizyty na stronie: dzisiaj: 25 wczoraj: 90 w tym tygodniu: 115 w tym miesiącu: 1134 w sumie: 113874