Bóle kolana

Najczęstszą przyczyną dolegliwości bólowych stawu kolanowego są:

kolano1

1. Chondromalacja rzepki – ból umiejscowiony jest wtedy od strony przedniej tuż pod lub nad rzepką nasila się podczas schodzenia ze schodów i po dłuższym wysiłku.

Jest to stan w zupełności do poprawienia stosujemy wtedy w stanach ostrych zabiegi krioterapii miejscowej(mrożenia), farmakologię przeciwzapalną.

Dalszym etapem jest mobilizacja rzepki i okolicznych mięśni i więzadeł oraz poprawa siły mięśniowej grupy przyśrodkowej kolana.

Pamiętaj najważniejsza konsultacja lekarska lub fizjoterapeutyczna.

2.  Ból od strony przyśrodkowej kolana – najczęstsze przyczyny to:

● podczas sportu (np. narty, piłka nożna), uszkodzeniu ulega wtedy łąkotka przyśrodkowa i więzadła poboczne. Ból może wywoływać także przeciążony mięsień grupy kulszowo-goleniowej.

W ostrym stanie zalecone: krioterapia( ochładzanie ) i odciążanie chorej kończyny oraz unieruchomienie i konsultacja lekarska następnie stosujemy terapię manualną skoncentrowaną na danym problemie strukturalnym

● zmiana zwyrodnieniowa kłykcia przyśrodkowego- ból o charakterze przewlekłym nasilający się po dłuższym chodzeniu, a także podczas początku ruchu np. po dłuższym siedzeniu – najlepiej zastosować zabiegi miejscowe (maść, okłady) a także ćwiczenia wzmacniające mięśnie i stabilizację st. kolanowy

3.  Ból od strony bocznej kolana – najczęstsze przyczyny to:

● zmiana zwyrodnieniowa stawu - ból o charakterze przewlekłym nasilający się po dłuższym chodzeniu, a także podczas początku ruchu np. po dłuższym siedzeniu – najlepiej zastosować zabiegi miejscowe (maść, okłady) a także ćwiczenia wzmacniające mięśnie i stabilizację st. kolanowy

● uraz łąkotki bocznej – ból podczas wysiłku fizycznego przy skrętach kolana oraz w maksymalnym zgięciu i wyproście

W stanie ostrym – konieczna konsultacja lekarska i wykonanie USG + Fizykoterapia przeciwbólowa i przeciwzapalna( krioterapia, laser)

W stanie przewlekłym – ćwiczenia indywidualne z terapeutą + laseroterapia i pole elektromagnetyczne

4.  Ból podczas max zgięcia nogi w stawie kolanowym z widocznym lub wyczuwalnym zgrubieniem pod kolanem – najczęściej stan zapalny z gromadzącym się płynem w torbieli Backera.

Fizjoterapię zaczynamy od zabiegów przeciwzapalnych a następnie stosujemy terapię manualną indywidualnie dla potrzeb danego schorzenia.

Pacjent wychodzi od nas z zaleceniami ćwiczeń indywidualnych.

Wizyty na stronie: dzisiaj: 7 wczoraj: 82 w tym tygodniu: 328 w tym miesiącu: 1394 w sumie: 105861