Wady postawy

Noszenie plecaka

Zanim zajdzie potrzeba aby leczyć choroby kręgosłupa, łagodzić coraz bardziej dotkliwe bóle pleców, bóle krzyża, czy chory kręgosłup szyjny, należy zadbać o profilaktykę, zapobieganie. Tymczasem lekarze biją na alarm, jeśli chodzi o wady postawy u dzieci. Statystyki są bezlitosne i mówią, że nasilenie wad postawy jest ogromne i spotyka się je już u 5,6-latków. A zatem ponad połowa gimnazjalistów będzie borykać się z problemem jakim są przewlekłe bóle kręgosłupa i poważne wady postawy.

Ogromna odpowiedzialność spada tu na barki rodziców, pediatrów oraz pedagogów, którzy muszą zadbać o odpowiednie nawyki, prawidłową sylwetkę, zapewnienie dzieciom właściwej dawki aktywności fizycznej. Problem zbyt ciężkich tornistrów, plecaków wydaje się niestety nie do rozwiązania w najbliższych latach. Jeśli chodzi o powszechnie diagnozowane wady postawy, choroby kręgosłupa, będą to trzy główne zniekształcenia kręgosłupa: zaokrąglone plecy, całkowicie zaokrąglone plecy, płaskie plecy. Zalecane są ćwiczenia korekcyjne indywidualne i grupowe pod okiem rehabilitanta.

Już dziś umów się na bezpłatną konsultację z fizjoterapeutą, który zbada twoje dziecko funkcjonalnie i zaproponuje szereg ćwiczeń bądź specjslistyczną terapię.

Jeżeli bedzie potrzebne RTG kręgosłupa - fizjoterapeuta skieruję Cię do naszego lekarza specjalisty rehabilitacji ruchowej.

Wady postawy

Wizyty na stronie: dzisiaj: 25 wczoraj: 90 w tym tygodniu: 115 w tym miesiącu: 1134 w sumie: 113874