Kinesiology taping

taping2taping1

Jest to terapia polegająca na oklejaniu wybranych fragmentów ciała plastrami o określonych właściwościach. Znajduje ona doskonałe zastosowanie w sporcie i rehabilitacji (podczas dużych imprez sportowych często widać oklejonych kolorowymi plastrami zawodników).
Kinesiotaping jest skuteczną metodą terapii narządu ruchu, układu nerwowego oraz zaburzeń przepływu krwi i limfy. Opiera się na wykorzystaniu zdolności organizmu do samoleczenia.

ZASTOSOWANIE:

- bóle kręgosłupa

- bóle kolan (np. dolegliwości ze strony stawu rzepkowo- udowego)

- dolegliwości bólowe barku, zapalenia pochewek ścięgnistych (np. w okolicy nadgarstka)

- bolesność okolic przyczepów (np. łokieć tenisisty, ostroga piętowa)

- stan po skręceniach i zwichnięciach stawów, paluch koślawy (Hallux valgus)

- dolegliwości ze strony ścięgna Achillesa kinesiology taping

- obrzęki, niestabilność stawów, uszkodzenia mięśni i więzadeł

- oprawa propriocepcji (lepsza stabilizacja i koordynacja)

- usprawnienie procesów gojenia po urazach i operacjach (np. po rekonstrukcji więzadeł

- krzyżowych lub szyciu ścięgna Achillesa)

- podniesienie sprawności i wydolności organizmu oraz zmniejszenie ryzyka kontuzji z powodu uprawiania sportu